30 Jan 2010

သာသနရံသီဝိဟာရ၏ ထမနဲပြဲႏွင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ

သာသနရံသီဝိဟာရ၏ ႏွစ္စဥ္ရိုးရာပ်က္က်င္းပၿမဲျဖစ္သည့္ ထမနဲပြဲေတာ္ကို ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ ညေန ၄ နာရီတြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ လန္ဒန္ရွိ မိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔အား ေလးစားစြာဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။ အဆိုပါထမနဲပြဲႏွင့္ အတူ စာေပေဟာေျပာပြဲကိုလည္း ညေန ၃ နာရီတြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေဟာေျပာမည့္သူမွာ Dr. Gustaaf Houtman (ဦးစန္းေမာင္) ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး ႏွင့္ မႏုႆေဗဒဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဆြးေႏြးေဟာေျပာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗဟုသုတရစရာ စာေပေဟာေျပာပြဲလည္းတက္ေရာက္ ရာသီစာ ထမနဲလည္း စားေသာက္ရင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ အတူတကြကုသိုလ္ယူႏုိင္ၾကဖို႔ ဖိတ္ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ထမနဲထိုးရန္အတြက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အမ်ိဳးသားမ်ားလည္း လုိအပ္ေနပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ကာယဗလစြမ္းအင္ကို ကုသိုလ္ယူ လွဴဒါန္းၾကပါစို႔ဟု လန္ဒန္ရွိ အစ္ကိုေတာ္၊ ညီေတာ္မ်ားကိုလည္း ထပ္မံဖိတ္ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

28 Jan 2010

Happy Birthday ကိုဇာဂနာ (ကိုသူရ)

ကိုဇာဂနာ (ကိုသူရ) ၏ ၄၉ ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔မွသည္ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး မတရားခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရျခင္းမွလည္း အျမန္ဆံုးလြတ္ေျမာက္ပါေစ။

၂ဝဝ၈ ခုႏွဏ္ နာဂစ္မုန္တိုင္းသင့္ ေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္အကူအညီေပးသည္ကို အာဏာပိုင္မ်ားမွ ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ၅၉ ႏွစ္ခ်မွတ္ခံထားရပါတယ္။ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ မွာ ေထာင္ဒဏ္ေလ်ာ့ေပါ့ေပးခဲ့ရာ စုစုေပါင္းေထာင္ဒဏ္ ၃၅ ႏွစ္က်ခံရန္ က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။

တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံတဲ့ ကိုဇာဂနာလိုလူမ်ိဳးဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားအပါအဝင္ အျခားေသာ အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ စံနမူနာယူစရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တရားဟာ ရာဇဝင္မွာ တစ္သက္လံုး ရွံဳးနိမ့္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

25 Jan 2010

Sharing: ဘုန္းဘုန္းတာ့တာ - လူထုေဒၚအမာ

ယခုေဆာင္းပါးေလးကို လြန္ခဲ့တဲ့ လမ်ားစြာက ဘေလာ့တစ္ခုမွာ ဖတ္ဖူးလိုက္ပါတယ္။ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။ အခု ေနျခည္ေသြးသစ္ - ယဥ္ေက်းမွု စာေစာင္မွာ ျပန္ေတြ႔တာနဲ႔ ကိုယ့္ဘေလာ့မွာပါတင္ၿပီး မွတ္ထားလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္လိုက္ေတာ့ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားက ေဒၚအမာလည္း ခင္ပြန္းအနိစၥေရာက္တာနဲ႔ စိတ္မ်ား ကေတာက္ကတက္ ျဖစ္ေန႐ွာထင္ပါရဲ႕လို႔ ကၽြန္မကို သနားေနၾကမလား မသိပါ။

"ဘုန္းဘုန္း တာ့-တာ" ဆိုတဲ့အသံမ်ိဳး မၾကာမၾကာ ၾကားရလြန္းလို႔ နားကေလာတာနဲ႔ ဒီေခါင္းစဥ္ကို တပ္လိုက္မိတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ဆီမွာ ကေလးငယ္ေတြကို လူႀကီးမိဘေတြက ဘယ္သူျပန္ခါနီးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ "တာ့-တာ" လို႔ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ဆိုၿပီး လက္ျပခိုင္းေနၾကပါတယ္။
ၿမိဳ႕ေပၚတင္လားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီ တာ့-တာက ေတာႀကိဳအံုၾကားအထိ ပ်ံ႕ႏွ႔ံဆင္းသက္လို႔ ေနပါတယ္။

ဒါကို ေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔မွာ ျပန္ခါနီးႏႈတ္ဆက္စကား တခု မ႐ွိမျဖစ္၊ အပူတျပင္း လိုအပ္ေနတဲ့ပံုပါပဲ။ လိုသမွ မဟားဒယားမို႔ ကိုယ့္မွာလည္း မ႐ွိေလေတာ့ သူမ်ားဟာကို အတင္းဆြဲယူသံုးထားရတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါၿပီ။

"တာ့-တာ" ဆိုတာ ဘယ္လူမ်ိဳးက သံုးစြဲတဲ့ စကား၊ ဘာအဓိပၸါယ္႐ွိတယ္ဆိုတာကို ဇစ္ဇစ္ျမစ္ျမစ္ သိၾကတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏို႔ေပမယ့္ လက္ကေလးလႈပ္ျပၿပီး ေတြ႔ကရာလူကို "တာ့-တာ" ေနၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကမ်ား ကဲသထက္ကဲၿပီး "ဘိုင့္ဘိုင္- တာ့တာ-ခ်ဲရီးယို" အထိ လုပ္ေနၾကေလရဲ႕။
ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အိမ္တအိမ္က ျပန္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အေမကသင္တာ လူႀကီးေတြကို "ဦးတင္ပါေသးရဲ႔" လို႔ ေျပာၿပီး ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရမယ္တဲ့။ နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ "ကၽြန္မကို ခြင့္ျပဳပါဦး" လို႔ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ္ေတာ္ႀကီးလာျပန္ေတာ့ "ျပန္ပါဦးမယ္ေနာ္" လို႔ ေျပာရတယ္။ ဒါ ျမန္မာ့ ႏႈတ္ဆက္နည္း ျဖစ္မွာပါပဲ။
ခုေခတ္လို လက္ကေလးျပၿပီး "တာ့-တာ" လို႔ ဆိုမိရင္ အေမက လက္မ်ားပုတ္ခ်မလား မသိဘူး။ ၿပီးေတာ့ "ဘာလဲ ညည္းတို႔စကားက တာတယ္ဆိုတာ ေကာင္းမွတ္လို႔ လူထဲသံုးေနရတာလား" လို႔ ေငါက္မွာ အမွန္ပါပဲ။
ျမန္မာစကားက လူေပၚစ အဆင့္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ႂကြယ္၀ပါတယ္။ ေ၀ါဟာရ မဆင္းရဲပါဘူး။ လူၾကည့္ၿပီး အသက္နဲ႔အလိုက္ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔အလိုက္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရတဲ့ စကားမ်ိဳးပါ။ ဒီလိုယဥ္ေက်းမႈဟာ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာေတာင္ မ႐ွိပါဘူး။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ သမနိ ႐ွည္လွတယ္ဆိုတဲ့ တ႐ုတ္တို႔လို လူမ်ိဳး အခ်ိဳ႕ မွာသာ ႐ွိတာပါ။
အေဖလုပ္တဲ့ လူအေပၚကို ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ႀကီး မေက်လည္ေပမယ့္ "မင္းကလဲကြာ" လို႔ ျမန္မာစကားက ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ "ခင္ဗ်ားႀကီးကလဲဗ်ာ" လို႔ ေျပာမိရင္ေတာင္ "အေဖကို ခင္ဗ်ားလံုးႀကီး ႐ိုက္ေျပာတာ ႐ိုင္းလိုက္တာ" လို႔ ဆိုပါေသးတယ္။ "ယူကလဲ ဂြက်လိုက္တာ" လို႔ ေျပာခ်င္လို႔လဲ မျဖစ္ပါဘူး။ "အေဖကလဲ အေဖရာ" ဆိုတာမ်ိဳးကို အလြန္ဆံုးေျပာရတာပါ။ ျမန္မာမွာ ကိုယ္က ေျပာခ်င္တဲ့လူနဲ႔ တန္ရာေ၀ါဟာရကို ေ႐ြးၿပီး သံုးစြဲရပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈပဲ။

ခုေတာ့ ရည္းစားလည္း "တာ့-တာ"၊ သူငယ္ခ်င္းလည္း "တာ့-တာ"၊ ဘုန္းႀကီးရဟန္း လည္း "တာ့-တာ" တဲ့။ ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေနၾကတယ္ မသိပါဘူး။

ကၽြန္မတို႔ မိုးကုတ္သြားလည္ၾကေတာ့ မိတ္ေဆြေတြကို ျပန္ပါ့မယ္လို႔ ႏႈတ္ဆက္တဲ့အခါ အိမ္တိုင္းက ျပန္ႏႈတ္ဆက္တဲ့စကားက "ျဖည္းျဖည္း ျပန္ပါ႐ွင္" တဲ့။ ဒါဟာ ျပန္ခါနီး လူကို မိုးကုတ္က ႏႈတ္ဆက္တဲ့ စကားပါ။ မိုးကုတ္မွာ လမ္းေတြက ေျမျပင္လမ္း မဟုတ္ဘူး။ အတက္အဆင္း၊ အေကြ႔အေကာက္ေတြ၊ ကားနဲ႔ ခရီးသြားရတာ။ ကားအျမန္ေမာင္းရင္ အသက္အႏၱရာယ္နဲ႔ ေတြ႔ရတာ၊ ေတြ႔ေပါင္းလည္း မေရမတြက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ဆီမွာ ခြဲခါနီး ႏႈတ္ဆက္တဲ့ လူတိုင္းကို "ျဖည္းျဖည္းပဲျပန္ပါ" လို႔ ႏႈတ္ဆက္မွာ မွာတာထင္ပါရဲ႕။ ေမတၱာ ေစတနာ က႐ုဏာအျပည့္နဲ႔ ႏႈတ္ဆက္လိုက္တဲ့ စကားမို႔ ၾကားရသူရဲ႕နားထဲမွာ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ႏူး လိုက္တာ။ "တာ့-တာ" နဲ႔ မကြာလား။ ျမန္မာမွာ ႏႈတ္ဆက္စကားေတြ ႂကြယ္ႂကြယ္၀၀ ႐ွိၿပီးသားပါ။

--
လူထုေဒၚအမာ
ေသာင္းေျပာင္းေထြလာမဂၢဇင္း၊ တြဲ ၁၈၊ အမွတ္ ၈၊ ၁၉၈၃ ဧၿပီ။

လူထုေဒၚအမာဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလမွာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေတြေနတာေတြကို ဥပမာေပး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ ေရးသားထားတာ ဗဟုသုတရဖြယ္ျဖစ္သလို လိုက္နာက်င့္သံုးဖြယ္ရာ အခ်က္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ စကားေျပာဆို ဆက္ဆံတဲ့အလုပ္ဟာ ေန႔တုိင္းႀကံဳေတြေနရတဲ့ အလုပ္တစ္ခုပါ။ လူေတြ႔ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က်စကားေျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဖုန္းနဲ႔ျဖစ္ေစ ေန႔တုိင္းေျပာဆို ဆက္ဆံေနၾကတဲ့အခါမွာ လူတုိင္းနားဝင္ခ်ိဳသာေအာင္ သံုးႏွုန္းေျပာဆိုဖို႔လိုပါတယ္။ ထို႔အတူ သံုးစြဲတဲ့ စကားလံုးေတြကိုလည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သူ႔အသက္အရြယ္ႏွင့္သူ အထူးသတိျပဳအသံုးျပဳဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အေမမာေျပာသလိုပဲ ျမန္မာစကားမွာ ေဝါဟာရမဆင္းရဲပါဘူး။ သို႔ေပမယ့္လည္း ေျပာဆိုဆက္ဆံၾကတဲ့ေနရာမွာ ... ဥပမာအားျဖင့္ အိမ္တစ္အိမ္ကေနျပန္ခါနီး ႏွုတ္ဆက္တဲ့အခါမွာ "ဒိုးၿပီ/လစ္ၿပီ/ဂိုးၿပီ/ေရြ႕ၿပီ" စသည္ျဖင့္ ေပါင္းစံု ေျပာဆိုသံုးႏွုန္းေနၾကပါတယ္။ တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဒီစာလံုးေတြဟာလည္း ျမန္မာစာလံုးေတြေတာ့ မဟုတ္ဘဲ ေခတ္ကာလအရ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ဘန္းစကားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္ထက္အသက္ႀကီးသူ၊ ဝါႀကီးသူေတြကို သြားေျပာရင္ေတာ့ မသင့္ေတာ္လွပါဘူး။

ျပည္ပေရာက္ျမန္မာအခ်ိဳ႕တြင္လည္း ထိုကဲ့သို႔ စကားလံုးအသံုးျပဳပံု အားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ ဥပမာ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ ... "ဘုန္းဘုန္း ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးပါၿပီလားဘုရား ေျပာရမည့္အစား ဘုန္းဘုန္း စားၿပီးၿပီလား"၊ "တင္ပါ့ဘုရား ဟု ေျပာရမည့္အစား ဟုတ္ကဲ့" စသည္ျဖင့္ လူလူခ်င္းဆက္ဆံသကဲ့သို႔ အလြယ္တကူ ေျပာဆို သံုးႏွဳန္းေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔တုိင္းေျပာဆိုဆက္ဆံၾကတဲ့အခါမွာ စကားလံုးအသံုးအႏွုန္းေလးေတြကို သတိထားၿပီး ေျပာဆိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တုိင္လည္း မိမိလူမ်ိဳး၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမွဳကို ထိန္းသိမ္းရာေရာက္သလို လူမွဳ႕ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာလည္း လူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားသည့္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ အမ်ိဳးသား/သမီး တစ္ဦးအျဖစ္ ထင္ရွားေတာက္ပလာႏုိင္ပါေၾကာင္း အေမလူထုေဒၚအမာ၏ ေဆာင္းပါးႏွင့္အတူ ထပ္ေလာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

20 Jan 2010

လူမိုက္အားေပး မလုပ္မိေစဖို႔

အခုရက္ပိုင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း မေကာင္းေၾကာင္း ေရးသားတဲ့ Blog တစ္ခ်ိဳ႕ကိုေတြ႔ေနရပါတယ္။ ျမန္မာလို ေရးသားထားတဲ့ ဘေလာ့တစ္ခုပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ဘုရားေစတီမ်ား၏ ဓာတ္ပံုမ်ားကိုပင္ ၾကက္ေျခေခတ္ၿပီး ေစာ္ကားထားတာျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာေရးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီဘေလာ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ ဝင္ၿပီးမေျပာခဲ့ပါဘူး။ ေနာင္လည္း ေျပာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ အဲဒီလို ဘာသာေရးကို အစြန္းေရာက္ၿပီး တစ္ဘက္သတ္ေစာ္ကားတဲ့လူေတြနဲ႔ စကားၿပိဳင္ေျပာရမွာ ရွက္လို႔ပါပဲ။ ေရးသားတဲ့သူကိုယ္တုိင္ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္သည့္တုိင္ မိမိကိုယ္ကိုေရာ၊ မိမိရဲ႕မိဘ၊ မိမိရဲ႕ဘာသာကို ကိုယ္ကိုတုိင္ ျပန္ၿပီးေစာ္ကားေနတယ္ဆိုတာ မေတြးမိဘူးထင္ပါတယ္။


အဲဒီေတာ့ မိတ္ေဆြကိုယ္တုိင္ မ်က္စိလည္လမ္းမွားၿပီး အဲဒီဘေလာ့ (အစိမ္းေရာင္ေနာက္ခံရွိပါတယ္) ကို ေရာက္သြားခဲ့သည္ရွိေသာ္ တစ္ျခားမိတ္ေဆြေတြကို လက္ဆင့္မကမ္းၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ အဲလို အႏွစ္သာရမရွိ ေပါက္တတ္ကရ ေရးထားတာကိုမွ လူေတြတအားလာၾကည့္တယ္ဆိုရင္ သူ႔ကိုယ္သူ မာန္တက္ၿပီး ပိုဆိုးသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ အဲဒီဆုိဒ္ကို sharing မလုပ္သလို လာေမးရင္လည္း ေျဖမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ခင္မင္ေလးစားလွ်က္

19 Jan 2010

Sharing: ေတာင္သမန္က်ိန္စာ - ေမာင္စြမ္းရည္

ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရဲ႕ ကေလာင္စြမ္းအားကေတာ့ တကယ့္ကို ပီျပင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဆရာေျပာတဲ့ ပုခံုးမွာေဒါက္၊ ခါးမွာေျဗာက္ရွိတဲ့သူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကေတာ့ တကယ့္ကို ကန္းကုန္ပါတယ္။ ေရွးကအေမြ ကၽြန္းတုိင္ေတြကို အုတ္တိုင္ေတြ အစားထိုးလုပ္ျပစ္ရက္ပါေပ့ ... ျမန္မာျပည္မွာကလည္း ကၽြန္းက ရွားသကိုး။ အဲလို ေရႊဥာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္တဲ့လူေတြကို ဆရာတတ္စြမ္းတဲ့ ကေလာင္လက္နက္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တဲ့ ထိခ်က္ေတာ့ ျပင္းထန္ပါေပတယ္။ အထူးသျဖင့္ "ေရွးကအေမြ၊ သမိုင္းေျမကို၊ သူ႔အေမလင္၊ အေမြထင္လို႔၊ ထင္တိုင္းတံုးတိ၊ စစ္သားပကတိ၊ ညီပါဘိ" ဆိုၿပီး စပ္ထားတဲ့ စာသားေလးကို အခိုက္ဆံုးပဲဗ်ာ :D

“ တံတားသာဟန္၊ ေတာင္သမန္” တဲ့
ရန္ကုန္ဆရာ၊ မန္းကိုလာေတာ့
ကဗ်ာဥာဏ္ပြား၊ စ်ာန္၀င္စားလို႔
တံတားကဗ်ာ၊ ခင္းခဲ့ပါသတဲ့။
ေမာ္လၿမိဳင္ မုဒံု
ဒဂုန္ ဒလ၊ ပဲခူးစလို႔။
ျမင္းၿခံ မံုရြာ၊ မိတၳီလာနဲ႔
ကသာနဗား၊ ျမစ္သားစလို႔။
အေမရိကန္၊ အဂၤလန္
ဂ်ပန္ ယိုးဒယား၊
ဘဂၤလား စလို႔။
ေ၀းေနနီးေန နွစ္ေထြမ်ားစြာ
ကမၻာ့ေျမျခား၊ ပင္လယ္ျခားလဲ
တဆင့္စကား၊ တဆင့္ၾကားနဲ႔
တံတားဟိုဘက္၊ ထန္းလက္တဲနန္း
ထန္းျပင္တန္းနဲ႔၊
ထန္းေတာအဆံုး၊ ထံုးျဖဴျဖဴနဲ႔
ဘုရားနဲ႔၊
တံတားသည္ဘက္၊ လက္ပံပင္ကမ္း
ဇရပ္တန္းနဲ႔၊ ပတ္လမ္းနဲ႔။
လက္ပန္ကုန္းမွာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔
တန္ေဆာင္းနဲ႔၊
သီလရွင္နဲ႔၊ သံဃာနဲ႔
ေတာင္သမန္ ေရႊအင္း
ေလညင္းကေမႊး၊ မယ္ဇယ္ေဖြးသနဲ႔
ေႏြးရင္လဲသာ၊ ေအးရင္လဲသာ
ေႏြခါတမ်ိဴး၊ ေဆာင္းတမ်ိဴး
မယ္ဇယ္ရိပ္တန္း
ေခၽြးသိပ္ပန္းေျဖ၊ ထန္းေရခ်ိဴခါး
ငါးေၾကာ္ ဖါးေၾကာ္၊ ဘူးသီးေၾကာ္နဲ႔
ပဲေၾကာ္တမ်ိဴး ေလွာ္တမ်ိဴး။
ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္တမ်ိဴး၊ ျပဳတ္တမ်ိဴး။
တံတားေကာက္ကလိမ္
ေရတိမ္ ေရနက္
သမိုင္းကကြက္၊ လႈိင္းဂယက္နဲ႔
က်က္သေရတမ်ိဴး၊ အလွတိုး၊
ကုလားပဲခင္း၊ ေျမပဲခင္းနဲ႔
ေျပာင္းခင္းစိမ္းစို
စိုၿပီးရင္၀ါ၊
ရာသီတမ်ိဴး၊ အလွတမ်ိဴး၊
ညလဲတမ်ိဴး၊ ေန႔တမ်ိဴး။
ေရျပင္ျမင့္က၊ တံတားနိမ့္က်
တံတားျမင့္က၊ ေရျပင္နိမ့္က်
ျမင့္ရနိမ့္ရ၊ ဆုတ္ရ တက္ရ
ၾကည္ရ ေနာက္ရ၊ သဘာ၀
ေဆာင္း ကတမ်ိဴး၊ ေႏြတမ်ိဴး၊
ျမင့္နိမ့္ဆုတ္တိုး၊ အလွနွစ္မ်ိဴး။

အခ်ိဴေသာက္လိုက္၊ အခါး ေသာက္လိုက္
တံတားေလွ်ာက္လိုက္၊ ဘုရားေရာက္လိုက္
မယားေငါက္လိုက္၊ ႏြားေငါက္လိုက္နဲ႔
ႀကိဳက္သလိုသြား၊
တံတားအို ေမွာင္ကိုေလွ်ာက္မလား
ညေရာက္တဲ့ါ၊ လမင္းသာလိမ့္
လမသာလဲ၊ ၾကယ္ျဖာလိမ့္။

တံတားအလွ၊ သဘာ၀မို႔
ဘာမွမခ်ယ္၊ ဘယ္ခါမဆို
၀ါညိဳေကာ့လန္၊ ေရနံမသုတ္
ထံုးမသုတ္ဘူး
ေရႊလဲမခ်၊ ေငြမသဘူး
ေရွးကအတိုင္း၊ သမိုင္းအေမြ
တိုခ်င္တို၊ ရွည္ခ်င္ရွည္
ေရေျမအလွ၊ သဘာ၀နဲ႔၊ ပနံရ။

တံတားၾကမ္းခင္း
က်ဥ္းတာလဲရွိ၊ က်ယ္တာရွိ
တိုတာလဲရွိ၊ ရွည္တာရွိ။
တံတားတိုင္ေတြ
ရိုင္တာလဲရွိ၊ ခိုင္တာရွိ၊ ျမင့္တာလဲရွိ၊ နွိမ့္တာရွိ
ဘယ္သူမွလဲ လာမညွိ။

မညီမညာ၊ သည္ေနရာကို
အလီလီ အလာက၊ ၾကည့္သာသြား
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား၊ ႏြားေက်ာင္းသားေရာ
သူေတာင္းစားနဲ႔ ပြဲစားေရာ
ရည္းစားပူေႏြး၊ မပူေအးတဲ့
ကေလးေက်ာပိုး၊ မုဆိုးဖိုေရာ
လူပ်ိဴေရာ၊
တခုလပ္ေရာ၊ စတုဗ်ပ္ေရာ၊
မျပတ္လာသြား
တံတားတိုင္ေတြ၊ ထိကိုင္ရႊံ႔ေပ
ေရခ်င္ေရမယ္၊
တိုရွည္က်ဲစိပ္၊ စိတ္မ၀င္စား။

အေႂကြးယူတဲ့၊ ေပြးထူမေရာ
အေႂကြးေတာင္းတဲ့၊ သူေ႒းေလာင္းေရာ
ေမာင္ရွင္ေလာင္းနဲ႔၊ ဖါေခါင္းေရာ
မသာေလာင္းနဲ႔၊ ရြာေခါင္းေရာ
ေငါင္းစင္း ေငါင္းစင္း၊ သည္ၾကမ္းခင္းမွာ
ခိုင္းတိုင္းလႈပ္လႈပ္၊ တက်ဳတ္က်ဳတ္နဲ႔
လႈပ္တိုင္းဂီတ၊ သဘာ၀
သဒၶါႂကြလို႔၊ ကဗ်ာသသူသ
တခါတခါ၊ ကသူက
အာဏာျပသူ မရွိၾက။

ထန္းေရေမာ့သူလဲသိ
ေလွေဆာ့သူလဲသိ
အရက္သမားလဲသိ၊ ၾကက္သမားလဲသိ
ပိဋကတ္အိုးကြဲနဲ႔၊ နခိုးလဲသိ
အရပ္ဂ်ပိုးနဲ႔၊ ဖိနပ္သူခိုးလဲသိ
သိပင္သိျငား၊ လာသြားမတၱ
ျဖတ္ၾကလွီးၾက၊ မလုပ္ၾက
ၾကမ္းက်ိဴး၊ ၾကမ္းစားထိုး
တိုင္က်ိဴး၊ တိုင္စားထိုး
အစားထိုးတိုင္၊ မတိုင္းမတိ
သမိုင္းအရွိ၊ အရုိင္းပကတိ
ညွိကာျဖတ္ကာ၊ ဘာမွမလုပ္
တိုင္ငုတ္တို ရွည္၊ မညီညာ
မညီျခင္းသာ၊ အလွပါ။

တေန႔ေသာခါ
ပခံုးမွာေဒါက္၊ ခါးမွာေဗ်ာက္နဲ႔
ေျမွာက္တက္စိမ္းပုတ္၊ ၀တုတ္ဂြတို
စစ္ဗိုလ္တေယာက္၊ စိတ္ရူးေေပါက္လို႔
ခါးေထာက္ျငင္ၿငိဳ၊ သ၀န္တိုသနဲ႔
တိုကာရွည္ကာ၊ ျမင့္တာနွိမ့္တာ
စိပ္တာ က်ဲတာ၊ အံလြဲကာနဲ႔
ေကာက္ကာေကြးတာ၊ မညီညာကို
မၾကည္သာဟန္၊ ကလန္ကလား
စစ္သားမဆန္
ပုန္ကန္နိမိတ္၊ သူလန္႔ထိတ္မိ
သတိသက္သာ၊ ညာညွိဘယ္ညွိ
ညီေအာင္တိေစ၊ မိန္႔ေတာ္ေခၽြသတဲ့။
နိမ့္ေခ် ျမင့္ေခ်၊ တိုးေခ်ဆုတ္ေခ်
အင္းေတာ္ေရလဲ၊ ညီေစညွိေစ
မဆုတ္ေစနဲ႔ ဧရာျမစ္က
ထာ၀ရေရ။ သြင္းၾကေစတဲ့။
ေရွးကအေမြ၊ သမိုင္းေျမကို
သူ႔အေမလင္
အေမြထင္လို႔၊ ထင္တိုင္းတံုးတိ
စစ္သားပကတိ၊ ညီပါဘိ။

တေန႔ေသာ္ကား
သတင္းၾကားနဲ႔၊ တံတားဒါယကာ
ဦးပိန္လာခဲ့၊
တိုကာတိကာ၊ ျမင္လိုက္ပါေသာ္
ေက်ာက္စာထြင္းထု၊ က်ိန္စာျပဳသတဲ့
“ပုတုတ္ဂြတို၊ စစ္ဗိုလ္သတၱ၀ါ
ငတံုးကာသည္
ေရာက္ရာဘ၀၊ ပုကြနိမ့္တို
ေကာက္ရိုးမႈိသို႔၊ တိုတိုစီစီ
ညီေစသတည္း”

--
ေမာင္စြမ္းရည္
၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၃

ကဗ်ာဖတ္ၿပီး ေတာင္သမန္အင္းကို သတိရတုန္းမွာ ၾကက္သီးထစရာႀကံဳခဲ့ရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေျပာျပပါဦးမယ္။ တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေတာင္သမန္အင္းဘက္ကို ဘီယာသြားေသာက္ၾကတယ္။ ေရမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ အင္းကိုလည္းေရာက္ေရာ အင္းထဲက ဝါးေဖာင္ေပၚမွာ ရစ္ေရႊရည္နဲ႔ ငါးေၾကာ္ေလးနဲ႔ ဇိမ္ခံၾကသည္ေပါ့။ ငါးေၾကာ္ဆိုတာကလည္း ငဇင္ရိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ လက္သန္းေလာက္ရွိတဲ့ ငါးေလးေတြပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ ငါးပိုက္နဲ႔ဖမ္းလို႔ ရလာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မွ်ားလို႔ရလာတဲ့ငါးေတြပါ။ အဲဒီလို ငါးေလးေတြ တကၽြတ္ကၽြတ္နဲ႔ ဝါးလိုက္ ရစ္ေရႊရည္ေလး အာေခါင္ထဲေလာင္းထည့္လိုက္ ဇိမ္က်ေနတုန္း ပါးစပ္ထဲမွာ မာေက်ာေက်ာအရာတစ္ခုကို ဝါးမိသလို ခံစားလိုက္ရလို႔ ျပန္ၿပီးေထြးထုတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကက္သီးထစရာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲက်မွ သေဘာေပါက္လိုက္တယ္ ... အဲဒီငါးဟာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္နဲ႔ ဖမ္းလို႔ရလာတဲ့ ငါးပါလားလို႔ :D

ဗိုက္ထဲသာ ေရာက္သြားလို႔ကေတာ့ .... +-*&%$ ... အဲဒီေတာ့ ေတာင္သမန္ဘက္ကို သြားေရာက္လည္ပတ္ၿပီး အလွအပခံစားရင္း စားၾကေသာက္ၾကမည့္ မိတ္ေဆြမ်ားကို ငါးေၾကာ္မွာစားရင္ ၾကည့္ၾကပ္သတိထားၿပီးစားၾကပါလို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ သတိေပးလိုက္ရပါတယ္ :)

17 Jan 2010

The Conservative Party Human Rights Commission will hold a hearing on Burma on Monday 18 January

ယူေကေရာက္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး တက္ေရာက္ၾကဖို႔ ေလးစားစြာ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြေတာင္ ျမန္မာ့အေရးကို အထူးအေလးျပဳ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္မွာ တိုက္ရိုက္သက္ဆုိင္သူ ကာယကံရွင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ပိုၿပီး အေလးထားသင့္ပါတယ္။ အနီးဆံုး station မွာ Webminister Station ျဖစ္ပါသည္။

The Conservative Party Human Rights Commission will hold a hearing on Burma on Monday 18 January from 5pm-7pm, in Room O at Portcullis House.

The hearing will be chaired by Tony Baldry MP, Chairman of the Conservative Party Human Rights Commission, and the Commission will hear evidence from:
  • Sir Geoffrey Nice QC, former deputy prosecutor of the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia and principal prosecution trial attorney in the case against Slobodan Milosevic. Sir Geoffrey was one of five leading international jurists who commissioned the report Crimes in Burma, by Harvard Law School.
  • Wai Hnin Pwint Thon, campaigner and daughter of Mya Aye, a political prisoner in Burma.
  • Bwa Bwa Phan, a Karen refugee, representative of the Karen National Union (KNU) in UK, Vice-Chair of the Karen Community Association-UK and Board Member of the European Karen Network.
  • Anna Roberts, Director of the Burma Campaign UK.
Via: Burmese Events in The UK

15 Jan 2010

Sharing: Burma Sham 2008 Constitution and 2010 Election by U Aung Htoo

U Aung Htoo, the General Secretary of Burma Lawyers' Council on "2008 Constitution". He said that so long as democratization of Burma is expected, centering on 2010 election to be possibly applied as an important process for gradual change, it will be in the trap of the Senior General Than Shwe. From the aspect of militarization, 2008 constitution is much worse than 1974 constitution. In spite of participation in the 2010 election, the political party, which may win majority seats in the legislature, cannot form any government and rule the country.


The international community which argues to take strategic advantage of 2010 election as a gradual transition argues that if politically aware sectors of the electorate stay away, this could further reduce the changes of candidates not aligned with regime. Actually, regardless of whether aligned with regime or not, sitting as elected representatives in legislature, arisen from 2008 Constitution after 2010 election, is nothing but to make rubber stamp to entrench the military dictatorship in accordance with the constitution. [ Via: BDC TV ]

11 Jan 2010

Wallpaper: London Tower Bridge

၉ ရက္ေန႔က BICC Meeting အၿပီးမွာ Tower Bridge ဘက္ကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ Meeting က Old Street Station နားမွာလုပ္တာဆိုေတာ့ Tower Bridge နဲ႔ ႏွစ္မွတ္တုိင္ပဲ ကြာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခဏေလးပဲ သြားရတယ္။ ရာသီဥတုအေျခအေနကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေအးတယ္။ ျမစ္ကမ္းေဘးဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ညဘက္မွာ ဓာတ္ပံုရိုက္ခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ပစၥည္းအျပည့္အစံုမရွိေလေတာ့ ရိုက္ရတာ သိပ္ေတာ့အဆင္မေျပလွ။ အဓိကလိုေနတာက Tripod ပဲ။ လက္ကမၿငိမ္ဘူး ဒီၾကားထဲ ရာသီဥတုကေအးေနေတာ့ ပိုဆိုး။ ပံုေတြအမ်ားႀကီးရိုက္ခဲ့ေပမဲ့ ဝါးေနတဲ့ပံုေတြကိုေတာ့ အကုန္ဖ်က္ပစ္လိုက္ရတယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိိမ္ေတာ့ ရေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္ဦးမယ္။


ဓာတ္ပံုရိုက္ရတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ စိတ္အပန္းေျဖမွဳတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွမရွိ ေပါ့ပါးေနတာပဲ။ အာရံုထဲမွာ ရွဴ႕ခင္းေတြပဲရွိတယ္။ စိတ္ကိုလည္း လန္းဆန္းေစတယ္။ အဲဒီေန႔ညက ရိုက္လာခဲ့တဲ့ ပံုေတြထဲက Tower Bridge ပံုကို Wallpaper သံုးေလးခုလုပ္ၿပီး စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြေတြအတြက္ မွ်ေဝေပးလုိက္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြေတြ ေက်နပ္သေဘာက်လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ :)

9 Jan 2010

Invitation for BICC Meeting

Dear All,

We would like to invite you to attend BICC (Burma Initiative Coordination Committee) meeting on 09-01-10. Please, attend this meeting and take action to show solidarity for free Burma activities in UK. Stand and take action for people of Burma who are suffering under Military Regime in Burma.

Date: 09-01-09 (Saturday)

Time: 13:00 - 17:00

Venue: 28 Charles Square London N1 6HT UK

Nearest underground station: Old Street

Updated: 10.01.2010 မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုမ်ား