Skip to main content

အေပးအယူ

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာကႀကီးထဲ လူျဖစ္စဥ္ခဏမွာ သတိေမ့ေနတာေလးေတြပါ။
ဒီလူကြာ အရမ္းခ်မ္းသာတယ္။ သူ႔လို ခ်မ္းသာၿပီး ျပည့္ျပည့္စံုစံုေနႏုိင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ကားကလည္း အေကာင္းစားႀကီး။ အိမ္ႀကီးကလည္း ဟီးလို႔။ ေရႊေတြ ၀တ္ထားတာကလည္း ၀င္းအိလို႔။ လကုန္လို႔ payslip ၾကည့္လိုက္ရင္ ဂဏန္းေလးေတြကလည္း လွေနတာပဲ။
ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ လူတစ္ခ်ိဳ႕ တစ္ခါတေလမွာ ထိုကဲ့သို႔ ၿငီးတြားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရးအႀကီးဆံုး တစ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ့ေနၾကတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အေပးအယူပါပဲ။

သူတို႔ေတြခ်မ္းသာေနတာ အဆင္ေျပေနတာေတြကိုပဲ ျမင္ၿပီး သူတို႔ အဲလို ဘ၀မ်ိဳးေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္။ ဘာေတြေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္ ဆိုတာကို အေမ့ႀကီးေမ့ေနမိတယ္။

ေအာင္ျမင္မွဳဆိုတဲ့ အသီးအပြင့္ေကာင္းေတြကို ရဖို႔အတြက္ ေပးဆပ္ျခင္းဆိုတဲ့ မ်ိဳးေစ့ေတြ၊ ေျမၾသဇာေတြကို သူတို႔ ႀကဲခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လား။

ဒါနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့တာေလးကို မွ်ေ၀ပါဦးမယ္။

UK မွာရွိတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲလုပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ရွာထိုး ဦးထုပ္ေဆာင္းၿပီး ၀င္ခြင့္ မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီေန႔မွာ ဦးထုပ္ေဆာင္းသြားမိတယ္။ ဒါနဲ႔ ပစၥည္းအပ္တဲ့ေနရာကို သြားလိုက္တယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ပစၥည္းထိန္းသိမ္းေပးတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္ဦးထုပ္ေပးလိုက္ေတာ့ သူတို႔ကေန ျပန္ေရြးဖို႔အတြက္ လက္မွတ္ တစ္ခု ျပန္ေပးပါတယ္။ လက္မွတ္ျပန္ေပးတဲ့ လူက hi hello တစ္ခြန္းေတာင္မေျပာဘူး။ မ်က္ႏွာက မွဳန္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ customer ကို service လုပ္တဲ့သူ႔ပံုစံနဲ႔ လံုး၀မတူဘူး။

ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္မွတ္ျပန္ေပးၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ စားပြဲမွာရွိတဲ့ Tip money ထည့္တဲ့ခြက္ကို ကိုင္ၿပီး လွဳပ္လိုက္ေသးတယ္။ သေဘာကေတာ့ tip money ေပးလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ပိုက္ဆံေပးခ်င္စိတ္မရွိတဲ့အျပင္ ေသာက္ျမင္ပါ ေတာ္ေတာ္ကပ္သြားတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြဆိုရင္ Hi, Hello ဘာညာ ႏွဳတ္ဆက္ၿပီး service ေကာင္းေကာင္းေပးတယ္။ အဲဒီအခါမွာ customer ကလဲ စိတ္ေက်နပ္ေတာ့ ပိုက္ဆံေပးခ်င္စိတ္ရွိတယ္။ အခုလို လူမ်ိဳးကေတာ့ လံုး၀ ႏိုးပဲ။

ကိုယ္က service ေကာင္းေကာင္းမေပးတဲ့အျပင္ customer ေပးတဲ့ Tip ကိုေတာ့ လိုခ်င္ေနတယ္။ မခက္ဘူးလား။

ကိုယ့္ဘက္ကေန ေပးသင့္စရာရွိတဲ့ service ကို ေကာင္ေကာင္းေလးလုပ္ေပးလိုက္၊ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ service နဲ႔ တူညီတဲ့ တံု႔ျပန္မွဳတစ္ခုကို ရလာပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က မေပးဆပ္ေပးနဲ႔ ယူပဲယူခ်င္ေနတယ္။ ဒုကၡ ... ။

ဒီပို႔စ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ေန႔စဥ္သံုးေနတဲ့ စကားေလးတစ္ခုကိုလည္း သတိရမိတယ္။ ကိုယ့္ကို သူမ်ားက ေပးဆပ္မွဳတစ္ခုခု ေပးတုိင္း အၿမဲျပန္ေျပာသင့္တဲ့ စကားေလးပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလမွာ ျပန္ေျပာဖို႔ ေမ့ေမ့ေနတတ္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ "ေက်းဇူးတင္ပါတယ္" ဆိုတဲ့စကားေလးပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ ဘယ္အလုပ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ကိုယ့္ဘက္က ေပးစရာရွိတာ လုပ္စရာရွိတာေလးေတြကို တာ၀န္ေက်ေက်နဲ႔ ေစတနာထား လုပ္ေဆာင္ေပးလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေစတနာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္အားနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မွဳေလးေတြကို မလြဲမေသခံစားရလိမ့္မယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ေစတနာထားၿပီး လုပ္ေပးရက္နဲ႔ တန္ျပန္သက္ေရာက္မွဳေတြက မလန္းဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူဟာ ကိုယ့္ေစနာနဲ႔ မထုိက္တန္တဲ့သူလို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ၿပီး ေစတနာေတြကိုလည္း limit လုပ္ၿပီးပဲ ေပးလိုက္ပါ ;)

ဒီပို႔စ္ေလးကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ဖတ္ရွဴ႕ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ :)

Comments

Popular posts from this blog

မေရာက္တာၾကာၿပီ

ဘေလာ့လာၿပီး မေရးျဖစ္တာ ၂ ႏွစ္နီးပါးရွိသြားၿပီပဲ။ ေဖ့ဘုတ္ေတြေပၚလာၿပီးကတည္းက ဒီဘက္ကိုလွည့္မလာျဖစ္ဘူး။ ျပန္ေရးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ၿပီးေရးခ်င္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ဓာတ္ပံုႏွင့္ နည္းပညာသတင္းေတြကိုေပါ့။

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ယခုေခတ္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

ျမန္မာတို႔အတြက္

ငါသာလွ်င္ေတာ္ သူမေတာ္ရ
လူေတာ္ထင္မွာ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

ၾကြားရင္းႏွင့္နစ္ ဝါးရင္းနစ္သည့္
နစ္လွ်က္ေနပါတို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

အေကာင္းဆိုးထင္ ဆိုးေကာင္းထင္ႏွင့္
အထင္လြဲပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

သူ႔ကိုငါညွိဳး ငါ့သူညွိဳးႏွင့္
အညွိဳးႀကီးပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

ၿငီး၍မၿပီး ညဴမၿပီးဘူး
အၿပီးတကာ လုပ္ႏုိင္ပါမွ
ေတာ္ရာေရာက္လိမ့္ ေနာင္အဖို႔
ႏိုးၾကထၾကျမန္မာတို႔ သားေျမးတို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းစို႔

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္


Buddhapadipa Temple

Camera: Nikon D7000 | 35mm, F8 @ 1/200s, ISO 200 Software : Adobe Lightroom, Photoshop © Chan Mya Soe