Skip to main content

Sharing: ေတာင္သမန္က်ိန္စာ - ေမာင္စြမ္းရည္

ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရဲ႕ ကေလာင္စြမ္းအားကေတာ့ တကယ့္ကို ပီျပင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဆရာေျပာတဲ့ ပုခံုးမွာေဒါက္၊ ခါးမွာေျဗာက္ရွိတဲ့သူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကေတာ့ တကယ့္ကို ကန္းကုန္ပါတယ္။ ေရွးကအေမြ ကၽြန္းတုိင္ေတြကို အုတ္တိုင္ေတြ အစားထိုးလုပ္ျပစ္ရက္ပါေပ့ ... ျမန္မာျပည္မွာကလည္း ကၽြန္းက ရွားသကိုး။ အဲလို ေရႊဥာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္တဲ့လူေတြကို ဆရာတတ္စြမ္းတဲ့ ကေလာင္လက္နက္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တဲ့ ထိခ်က္ေတာ့ ျပင္းထန္ပါေပတယ္။ အထူးသျဖင့္ "ေရွးကအေမြ၊ သမိုင္းေျမကို၊ သူ႔အေမလင္၊ အေမြထင္လို႔၊ ထင္တိုင္းတံုးတိ၊ စစ္သားပကတိ၊ ညီပါဘိ" ဆိုၿပီး စပ္ထားတဲ့ စာသားေလးကို အခိုက္ဆံုးပဲဗ်ာ :D

“ တံတားသာဟန္၊ ေတာင္သမန္” တဲ့
ရန္ကုန္ဆရာ၊ မန္းကိုလာေတာ့
ကဗ်ာဥာဏ္ပြား၊ စ်ာန္၀င္စားလို႔
တံတားကဗ်ာ၊ ခင္းခဲ့ပါသတဲ့။
ေမာ္လၿမိဳင္ မုဒံု
ဒဂုန္ ဒလ၊ ပဲခူးစလို႔။
ျမင္းၿခံ မံုရြာ၊ မိတၳီလာနဲ႔
ကသာနဗား၊ ျမစ္သားစလို႔။
အေမရိကန္၊ အဂၤလန္
ဂ်ပန္ ယိုးဒယား၊
ဘဂၤလား စလို႔။
ေ၀းေနနီးေန နွစ္ေထြမ်ားစြာ
ကမၻာ့ေျမျခား၊ ပင္လယ္ျခားလဲ
တဆင့္စကား၊ တဆင့္ၾကားနဲ႔
တံတားဟိုဘက္၊ ထန္းလက္တဲနန္း
ထန္းျပင္တန္းနဲ႔၊
ထန္းေတာအဆံုး၊ ထံုးျဖဴျဖဴနဲ႔
ဘုရားနဲ႔၊
တံတားသည္ဘက္၊ လက္ပံပင္ကမ္း
ဇရပ္တန္းနဲ႔၊ ပတ္လမ္းနဲ႔။
လက္ပန္ကုန္းမွာ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔
တန္ေဆာင္းနဲ႔၊
သီလရွင္နဲ႔၊ သံဃာနဲ႔
ေတာင္သမန္ ေရႊအင္း
ေလညင္းကေမႊး၊ မယ္ဇယ္ေဖြးသနဲ႔
ေႏြးရင္လဲသာ၊ ေအးရင္လဲသာ
ေႏြခါတမ်ိဴး၊ ေဆာင္းတမ်ိဴး
မယ္ဇယ္ရိပ္တန္း
ေခၽြးသိပ္ပန္းေျဖ၊ ထန္းေရခ်ိဴခါး
ငါးေၾကာ္ ဖါးေၾကာ္၊ ဘူးသီးေၾကာ္နဲ႔
ပဲေၾကာ္တမ်ိဴး ေလွာ္တမ်ိဴး။
ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္တမ်ိဴး၊ ျပဳတ္တမ်ိဴး။
တံတားေကာက္ကလိမ္
ေရတိမ္ ေရနက္
သမိုင္းကကြက္၊ လႈိင္းဂယက္နဲ႔
က်က္သေရတမ်ိဴး၊ အလွတိုး၊
ကုလားပဲခင္း၊ ေျမပဲခင္းနဲ႔
ေျပာင္းခင္းစိမ္းစို
စိုၿပီးရင္၀ါ၊
ရာသီတမ်ိဴး၊ အလွတမ်ိဴး၊
ညလဲတမ်ိဴး၊ ေန႔တမ်ိဴး။
ေရျပင္ျမင့္က၊ တံတားနိမ့္က်
တံတားျမင့္က၊ ေရျပင္နိမ့္က်
ျမင့္ရနိမ့္ရ၊ ဆုတ္ရ တက္ရ
ၾကည္ရ ေနာက္ရ၊ သဘာ၀
ေဆာင္း ကတမ်ိဴး၊ ေႏြတမ်ိဴး၊
ျမင့္နိမ့္ဆုတ္တိုး၊ အလွနွစ္မ်ိဴး။

အခ်ိဴေသာက္လိုက္၊ အခါး ေသာက္လိုက္
တံတားေလွ်ာက္လိုက္၊ ဘုရားေရာက္လိုက္
မယားေငါက္လိုက္၊ ႏြားေငါက္လိုက္နဲ႔
ႀကိဳက္သလိုသြား၊
တံတားအို ေမွာင္ကိုေလွ်ာက္မလား
ညေရာက္တဲ့ါ၊ လမင္းသာလိမ့္
လမသာလဲ၊ ၾကယ္ျဖာလိမ့္။

တံတားအလွ၊ သဘာ၀မို႔
ဘာမွမခ်ယ္၊ ဘယ္ခါမဆို
၀ါညိဳေကာ့လန္၊ ေရနံမသုတ္
ထံုးမသုတ္ဘူး
ေရႊလဲမခ်၊ ေငြမသဘူး
ေရွးကအတိုင္း၊ သမိုင္းအေမြ
တိုခ်င္တို၊ ရွည္ခ်င္ရွည္
ေရေျမအလွ၊ သဘာ၀နဲ႔၊ ပနံရ။

တံတားၾကမ္းခင္း
က်ဥ္းတာလဲရွိ၊ က်ယ္တာရွိ
တိုတာလဲရွိ၊ ရွည္တာရွိ။
တံတားတိုင္ေတြ
ရိုင္တာလဲရွိ၊ ခိုင္တာရွိ၊ ျမင့္တာလဲရွိ၊ နွိမ့္တာရွိ
ဘယ္သူမွလဲ လာမညွိ။

မညီမညာ၊ သည္ေနရာကို
အလီလီ အလာက၊ ၾကည့္သာသြား
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား၊ ႏြားေက်ာင္းသားေရာ
သူေတာင္းစားနဲ႔ ပြဲစားေရာ
ရည္းစားပူေႏြး၊ မပူေအးတဲ့
ကေလးေက်ာပိုး၊ မုဆိုးဖိုေရာ
လူပ်ိဴေရာ၊
တခုလပ္ေရာ၊ စတုဗ်ပ္ေရာ၊
မျပတ္လာသြား
တံတားတိုင္ေတြ၊ ထိကိုင္ရႊံ႔ေပ
ေရခ်င္ေရမယ္၊
တိုရွည္က်ဲစိပ္၊ စိတ္မ၀င္စား။

အေႂကြးယူတဲ့၊ ေပြးထူမေရာ
အေႂကြးေတာင္းတဲ့၊ သူေ႒းေလာင္းေရာ
ေမာင္ရွင္ေလာင္းနဲ႔၊ ဖါေခါင္းေရာ
မသာေလာင္းနဲ႔၊ ရြာေခါင္းေရာ
ေငါင္းစင္း ေငါင္းစင္း၊ သည္ၾကမ္းခင္းမွာ
ခိုင္းတိုင္းလႈပ္လႈပ္၊ တက်ဳတ္က်ဳတ္နဲ႔
လႈပ္တိုင္းဂီတ၊ သဘာ၀
သဒၶါႂကြလို႔၊ ကဗ်ာသသူသ
တခါတခါ၊ ကသူက
အာဏာျပသူ မရွိၾက။

ထန္းေရေမာ့သူလဲသိ
ေလွေဆာ့သူလဲသိ
အရက္သမားလဲသိ၊ ၾကက္သမားလဲသိ
ပိဋကတ္အိုးကြဲနဲ႔၊ နခိုးလဲသိ
အရပ္ဂ်ပိုးနဲ႔၊ ဖိနပ္သူခိုးလဲသိ
သိပင္သိျငား၊ လာသြားမတၱ
ျဖတ္ၾကလွီးၾက၊ မလုပ္ၾက
ၾကမ္းက်ိဴး၊ ၾကမ္းစားထိုး
တိုင္က်ိဴး၊ တိုင္စားထိုး
အစားထိုးတိုင္၊ မတိုင္းမတိ
သမိုင္းအရွိ၊ အရုိင္းပကတိ
ညွိကာျဖတ္ကာ၊ ဘာမွမလုပ္
တိုင္ငုတ္တို ရွည္၊ မညီညာ
မညီျခင္းသာ၊ အလွပါ။

တေန႔ေသာခါ
ပခံုးမွာေဒါက္၊ ခါးမွာေဗ်ာက္နဲ႔
ေျမွာက္တက္စိမ္းပုတ္၊ ၀တုတ္ဂြတို
စစ္ဗိုလ္တေယာက္၊ စိတ္ရူးေေပါက္လို႔
ခါးေထာက္ျငင္ၿငိဳ၊ သ၀န္တိုသနဲ႔
တိုကာရွည္ကာ၊ ျမင့္တာနွိမ့္တာ
စိပ္တာ က်ဲတာ၊ အံလြဲကာနဲ႔
ေကာက္ကာေကြးတာ၊ မညီညာကို
မၾကည္သာဟန္၊ ကလန္ကလား
စစ္သားမဆန္
ပုန္ကန္နိမိတ္၊ သူလန္႔ထိတ္မိ
သတိသက္သာ၊ ညာညွိဘယ္ညွိ
ညီေအာင္တိေစ၊ မိန္႔ေတာ္ေခၽြသတဲ့။
နိမ့္ေခ် ျမင့္ေခ်၊ တိုးေခ်ဆုတ္ေခ်
အင္းေတာ္ေရလဲ၊ ညီေစညွိေစ
မဆုတ္ေစနဲ႔ ဧရာျမစ္က
ထာ၀ရေရ။ သြင္းၾကေစတဲ့။
ေရွးကအေမြ၊ သမိုင္းေျမကို
သူ႔အေမလင္
အေမြထင္လို႔၊ ထင္တိုင္းတံုးတိ
စစ္သားပကတိ၊ ညီပါဘိ။

တေန႔ေသာ္ကား
သတင္းၾကားနဲ႔၊ တံတားဒါယကာ
ဦးပိန္လာခဲ့၊
တိုကာတိကာ၊ ျမင္လိုက္ပါေသာ္
ေက်ာက္စာထြင္းထု၊ က်ိန္စာျပဳသတဲ့
“ပုတုတ္ဂြတို၊ စစ္ဗိုလ္သတၱ၀ါ
ငတံုးကာသည္
ေရာက္ရာဘ၀၊ ပုကြနိမ့္တို
ေကာက္ရိုးမႈိသို႔၊ တိုတိုစီစီ
ညီေစသတည္း”

--
ေမာင္စြမ္းရည္
၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၃

ကဗ်ာဖတ္ၿပီး ေတာင္သမန္အင္းကို သတိရတုန္းမွာ ၾကက္သီးထစရာႀကံဳခဲ့ရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေျပာျပပါဦးမယ္။ တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေတာင္သမန္အင္းဘက္ကို ဘီယာသြားေသာက္ၾကတယ္။ ေရမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ အင္းကိုလည္းေရာက္ေရာ အင္းထဲက ဝါးေဖာင္ေပၚမွာ ရစ္ေရႊရည္နဲ႔ ငါးေၾကာ္ေလးနဲ႔ ဇိမ္ခံၾကသည္ေပါ့။ ငါးေၾကာ္ဆိုတာကလည္း ငဇင္ရိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ လက္သန္းေလာက္ရွိတဲ့ ငါးေလးေတြပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ ငါးပိုက္နဲ႔ဖမ္းလို႔ ရလာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မွ်ားလို႔ရလာတဲ့ငါးေတြပါ။ အဲဒီလို ငါးေလးေတြ တကၽြတ္ကၽြတ္နဲ႔ ဝါးလိုက္ ရစ္ေရႊရည္ေလး အာေခါင္ထဲေလာင္းထည့္လိုက္ ဇိမ္က်ေနတုန္း ပါးစပ္ထဲမွာ မာေက်ာေက်ာအရာတစ္ခုကို ဝါးမိသလို ခံစားလိုက္ရလို႔ ျပန္ၿပီးေထြးထုတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကက္သီးထစရာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲက်မွ သေဘာေပါက္လိုက္တယ္ ... အဲဒီငါးဟာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္နဲ႔ ဖမ္းလို႔ရလာတဲ့ ငါးပါလားလို႔ :D

ဗိုက္ထဲသာ ေရာက္သြားလို႔ကေတာ့ .... +-*&%$ ... အဲဒီေတာ့ ေတာင္သမန္ဘက္ကို သြားေရာက္လည္ပတ္ၿပီး အလွအပခံစားရင္း စားၾကေသာက္ၾကမည့္ မိတ္ေဆြမ်ားကို ငါးေၾကာ္မွာစားရင္ ၾကည့္ၾကပ္သတိထားၿပီးစားၾကပါလို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ သတိေပးလိုက္ရပါတယ္ :)

Comments

Popular posts from this blog

မေရာက္တာၾကာၿပီ

ဘေလာ့လာၿပီး မေရးျဖစ္တာ ၂ ႏွစ္နီးပါးရွိသြားၿပီပဲ။ ေဖ့ဘုတ္ေတြေပၚလာၿပီးကတည္းက ဒီဘက္ကိုလွည့္မလာျဖစ္ဘူး။ ျပန္ေရးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ၿပီးေရးခ်င္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ဓာတ္ပံုႏွင့္ နည္းပညာသတင္းေတြကိုေပါ့။

eBook : သီေပါမင္းပါေတာ္မူ အေရးေတာ္ပံု - အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား

Download
သီေပါမင္းပါေတာ္မမူမီႏွင့္ ပါေတာ္မူၿပီးခါစ ႏုိင္ငံအေျခအေန ... ပါေတာ္မူရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းတို႔ကို ႏုိင္ငံျခားသားတို႔က မဟုတ္မမွန္ ေဖာ္ျပေရးသားထားမွဳမ်ားအား အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားက တံု႔ျပန္ေခ်ပထားေသာ စာအုပ္

Buddhapadipa Temple

Camera: Nikon D7000 | 35mm, F8 @ 1/200s, ISO 200 Software : Adobe Lightroom, Photoshop © Chan Mya Soe