Skip to main content

Sharing: ျမနႏၵာေရညဳိသန္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို

သႀကၤန္က်ၿပီဆိုမွျဖင့္ ဟိုကဒီက သႀကၤန္သီခ်င္းေတြ ‘တူးပို႔ တူးပို႕ တူးပို႔’ နဲ႔ ၾကားၾကရျပန္ၿပီေလ။ အဲဒီ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြထဲမွာ ၾကားရတာ မ်ားလြန္းလို႔ နားထဲမွာ ရုိးအီေနၾကၿပီမို႔ ‘ျမနႏၵာ ေရညဳိညဳိရစ္ခတ္သန္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ အတူတူ ခိုသူ ပ်ိဳျဖဴေတြရယ္’ လို႔မ်ား ဆိုလိုက္ရင္ျဖင့္ ဒါ သႀကၤန္သီခ်င္း ျမနႏၵာလို႔ ေျပာတဲ့သူက ေျပာမယ္။ ဒါၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ သႀကၤန္သီခ်င္းေပါ့ မန္းေတာင္ရိပ္ခိုေလလို႔ ေျပာတဲ့သူက ေျပာမယ္။

ျမနႏၵာလို႔ လူသိမ်ားေနေပမဲ႔ တကယ့္ နာမည္အမွန္က မန္းေတာင္ရိပ္ခို ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကာေတာ့လဲ ၾကာခဲ့ၿပီေလ။ ဒီ မန္းေတာင္ရိပ္ခို သီခ်င္းကို စၿပီး ၾကားဖူးတာက ကြၽန္ေတာ္ ေလးတန္းေက်ာင္းသား ဘဝမွာေပါ့။

ကြၽန္ေတာ့္ဇာတိၿမိဳ႕က အညာမွာ။ အဲဒီတုန္းက ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဘုရားပြဲရွိရင္ ကြင္းျပင္ႀကီးထဲမွာ ပိတ္ကားႀကီး ေထာင္ျပတဲ့ ရုပ္ရွင္ အလကားၾကည့္ရတယ္။ ေၾကာ္ျငာ အတိုအစေတြလဲ ပါတယ္။ ပြင့္ေကာင္း ငါးပိ ငံျပာရည္ ေၾကာ္ျငာတို႔၊ ကာတြန္းဦးဗကေလးရဲ႕ ကာတြန္းကိုလဲ ၾကည့္ရတယ္။ ဘုရား ထီးတင္ပြဲ သတင္းတို႔၊ သတင္း တိုလီ ထြာလီေတြလဲ ပါတယ္။

အေသးစိပ္ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ပါ။ မွတ္မိေနတာက အဆိုေတာ္ ဦးအံ့ႀကီး နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ သီခ်င္းဆိုၾကတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားပိုင္းတိုကေလးပါ။ အေကာ္ဒီယံေတြ ဂီတာႀကီးေတြနဲ႔ သူတို႔ ဆိုတဲ့သီခ်င္းက မန္းေတာင္ရိပ္ခို ပါပဲ။ အဲဒီ ႏိုင္ငံျခားသားေတြက အာလုပ္သံႀကီးေတြနဲ႔ ျမနႏၵာ ေရညိဳညဳိ ရစ္ခတ္သန္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ အတူတူခိုသူ ပ်ိဳျဖဴေတြရယ္ လို႔ ဗမာလို ဆိုေနေတာ့ ကေလးပီပီ သိပ္ အံ့ၾသတာပဲ။ ‘ဟာ ႏိုင္ငံျခားသားႀကီးေတြက ဗမာလို ဆိုတယ္ဟ’ ေပါ့ေလ။

အဲဒီလို မန္းေတာင္ရိပ္ခုိ သီခ်င္းကို စၿပီး ၾကားဖူးခဲ့တယ္။ စၿပီး စြဲမိတယ္ ဆိုပါေတာ့။ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝ ေရာက္ေတာ့ သီခ်င္းစာသားကို သီခ်င္း စာအုပ္ေတြမွာ ရွာတတ္ၿပီ။ သီခ်င္းအလိုက္ကိုေတာ့ အေဖနဲ႔အေမတို႔က ဆိုျပၾကလို႔ ေတာ္ေတာ္ ရလာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဝါသနာ စပါလာတဲ့ ပေလြလဲမႈတ္ ဟာမိုနီကာလဲ မႈတ္က်င့္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ သႀကၤန္က်ၿပီ ဆိုမွျဖင့္ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြမွာေရာ ေရပက္ခံကားေတြနဲ႔ေရာ တခါလာ မန္းေတာင္ရိပ္ခို၊ ေနာက္တခါလာလဲ မန္းေတာင္ရိပ္ခိုပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆိုလိုက္ ကလိုက္ေပါ့။ ေပ်ာ္ခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ အထက္တန္း၊ ေကာလိပ္၊ ဘဝတကၠသိုလ္ပါ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၿပီ။ ဒီေန႔အထိပဲ သႀကၤန္က်ၿပီ ဆိုမွျဖင့္ သႀကၤန္ပိုး ထတဲ့ၿပီး ျမနႏၵာ ေရညဳိညဳိ ရစ္ခတ္သန္းတယ္ ေလာက္ေတာ့ ဟစ္လိုက္ခ်င္ေသးတယ္။

မန္းေတာင္ရိပ္ခို သီခ်င္းကို အရပ္ထဲ ရုပ္ရွင္ထဲ စီဒီထဲ ဗီစီဒီထဲမွာ ၾကားရလြန္းလို႔ သီခ်င္းနဲ႔ေတာ့ ရင္းႏွီးေနၾကၿပီ။ သီခ်င္း ေရးတဲ့သူ ဘယ္သူလဲဆိုတာ နည္းနည္း သိတဲ့လူက ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတယ္လို႔ ေျပာမယ္။

တကယ္ေတာ့ မန္းေတာင္ရိပ္ခို သီခ်င္းကို ဆရာႀကီးသံုးဦးက တပိုဒ္စီ ေရးခဲ့ၾကတာပါ။ ဆရာႀကီး ေအဝမ္းဆရာၫွာ ေခၚ မႏၱလာၫွာ၊ ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ဆရာႀကီး ဦးဘသိန္း(မႏၱေလး) တို႔ သံုးဦး ျဖစ္ပါတယ္။

ေအဝမ္း ဆရာၫွာ (ခ) မႏၲလာၫွာ

“ခ်ိဳၿပဳံး ရႊင္ေသာ ႏွမပ်ိဳငယ္၊ တကိုယ္လံုးပင္ေခ်ာ အလွပိုတယ္ xxxx ရုိးရုိးသားသားနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ၿမိဳ႕မက ေက်နပ္တယ္” အပိုဒ္ကို ဆရာႀကီး ေအဝမ္းဆရာၫွာ ေခၚ မႏၲလာၫွာက ေရးပါတယ္။

ၿမိဳ႕မၿငိမ္း

သံၿပိဳင္ပိုဒ္ျဖစ္တဲ့ “ျမနႏၵာ ေရညဳိညဳိ ရစ္ခတ္သန္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ အတူတူခိုသူ ပ်ိဳျဖဴေတြရယ္ xxxx နိမိတ္ေကာင္းယူမယ္ ႏွစ္ဦးသႀကၤန္ေတာ္ ဝယ္” ကို ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ေရးပါတယ္။

ဦးဘသိန္း (မႏၲေလး)

“ခါးေသးႏြဲ႕ မူယာၾကြယ္ လွဂုဏ္ျမင့္ထယ္ xxxx ေမာင္တို႔ လာေခ်ေပါ့ကြယ္ ကညာေမေက်ာ့ရဲ႕ ေငြငန္းထြက္ခါလယ္” အပိုဒ္ကို ဆရာႀကီး ဦးဘသိန္း(မႏၱေလး) က ေရးပါတယ္။

ေတးသံရွင္ ကိုအံ့ႀကီး

မန္းေတာင္ရိပ္ခိုသီခ်င္းကို ပထမဦးဆံုး သီဆိုသူကေတာ့ ကိုအံ့ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ဘီတီဘရားသား မိသားစု တီးဝိုင္းနဲ႔ အသံသြင္းပါတယ္။ ဘီတီဘရားသား ဦးဘဦးေလး နဲ႔ ရန္ကုန္မွာ ေရႊဂုန္ၿမိဳ႕မအသင္း တည္ေထာင္ထားတဲ့ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မ ဦးလွဒင္ တို႔က ဆရာႀကီးသံုးဦးရဲ႕ ေရးၿပီးသား သီခ်င္းေတြထဲက တပိုဒ္စီယူၿပီး မန္းေတာင္ရိပ္ခို သႀကၤန္သီခ်င္း လို႔ နာမည္ေပးၿပီး ကိုအံ့ႀကီးက သီဆိုပါတယ္။

အဲဒီ ပထမဦးဆံုး အသံသြင္းထားတဲ့ သီခ်င္းကို ဒီေန႔မွာ ၾကားဖူးသူ ေတာ္ေတာ္ နည္းလိမ့္မယ္။ တီးမႈတ္တာက ဘီတီဘရားသား မိသားစု တီးဝိုင္းနဲ႔ ဆိုေတာ႔ သီခ်င္းစာသားထဲမွာ ၿမိဳ႕မ နာမည္ ပါေနေပမဲ့ အဲဒီ မူလ အသံသြင္းထားတဲ့ သီခ်င္းမွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕မ အဖဲြ႔ႀကီးရဲ႕ တီးလံုး ဟန္ပန္ေတြ မပါေသးပါ။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သီဆိုသူေတြကိုလဲ မေရႏိုင္ေတာ့ပါ။ ျပန္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းေတြမွာ သီခ်င္းစာသားေတြလဲ နည္းနည္းစီ ကြဲလာတယ္။ ဦးအံ့ႀကီး ဆိုထားတာေတာင္မွ စာအုပ္ထဲက စာသားနဲ႔ ကြဲျပားေနတာေတြ ေတြ႕ရေသးတယ္။ မူရင္း အဓိပၸာယ္ေတြေတာ့ ေျပာင္းမသြားဘူးေပါ့။

သီခ်င္းအလိုက္ကလဲ ဒီလိုပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သီဆိုသူေတြက လံုးထပ္ကေလးေတြ ထည့္ၿပီး ကြန္႔ဆိုၾကတာေတြလဲ ႐ွိတယ္။ ျမန္မာ့ ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးေတြနဲ႔ေရာ သံစံုဝိုင္းႀကီးေတြနဲ႔ပါ တီးၾကတယ္။ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မ အဖဲြ႔ႀကီးကလဲ တီးပါတယ္။ အတီးမွာလဲ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မ အဖဲြ႔ႀကီးရဲ႕ တီးလံုး ဟန္ပန္ျဖစ္တဲ့ ေျခာက္လံုးပတ္ အဆို႔အပို႔ေတြ ထည့္လာတယ္။ သႀကၤန္တီးလံုး အသြား ျဖစ္တဲ့ ‘တူးပို႔ တူးပို႕ တူးပို႔’ေပါ့။

တာပလာဦးလွဒင္ (ခ) သံျဖဴတန္းဦးလွဒင္

ဘယ္လိုပဲ ဆိုဆို၊ ဘယ္လိုပဲ တီးတီး၊ သႀကၤန္သီခ်င္းဆိုရင္ ‘တူးပို႔ တူးပို႕ တူးပို႔’ ပါပဲ။ ‘တူးပို႔ တူးပို႕ တူးပို႔’ ဆိုရင္ သႀကၤန္ေရသဘင္ တီးလံုး အသြား လို႔ သမိုင္းတေခတ္ တြင္ရစ္ေအာင္ ဆရာႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းနဲ႔ ၿမိဳ႕မအဖဲြ႔ ဒိုးဆရာ တာပလာဗံု အတီးေကာင္းလို႔ တာပလာဦးလွဒင္လို႔ ေခၚၾကတဲ့ သံျဖဴတန္း ဦးလွဒင္တို႔ တီထြင္သြားတဲ့ “စည္တိုသံုးခ်က္ တီးလံုးအသြား” ကို ဘယ္ဟာနဲ႔မွ အစားမထိုးႏိုင္ပါ။

မန္းေတာင္ရိပ္ အတူခိုလို႔ သႀကၤန္အခါ ျမန္မာ့ ႏွစ္သစ္မွာ ႐ႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။ ။

Via : ျမနႏၵာေရညဳိသန္းတယ္ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို
ရန္ဝင္း (ေတာင္တံခါး)
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၀၉


(၁) ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား [ လူထုေဒၚအမာ ]

(၂) ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ သူ႕အႏုပညာ [ သန္းေအာင္ခိုင္ ]

(၃) အတာေတးႏွင့္မႏၱေလးသႀကၤန္ [ ေအာင္ေအာင္ (ယဥ္မြန္) ]

စာအုပ္မ်ားကို အထူး ေက်းဇူးတင္စြာနဲ႔ ကိုးကားပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog

မေရာက္တာၾကာၿပီ

ဘေလာ့လာၿပီး မေရးျဖစ္တာ ၂ ႏွစ္နီးပါးရွိသြားၿပီပဲ။ ေဖ့ဘုတ္ေတြေပၚလာၿပီးကတည္းက ဒီဘက္ကိုလွည့္မလာျဖစ္ဘူး။ ျပန္ေရးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ၿပီးေရးခ်င္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ဓာတ္ပံုႏွင့္ နည္းပညာသတင္းေတြကိုေပါ့။

eBook : သီေပါမင္းပါေတာ္မူ အေရးေတာ္ပံု - အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ား

Download
သီေပါမင္းပါေတာ္မမူမီႏွင့္ ပါေတာ္မူၿပီးခါစ ႏုိင္ငံအေျခအေန ... ပါေတာ္မူရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းတို႔ကို ႏုိင္ငံျခားသားတို႔က မဟုတ္မမွန္ ေဖာ္ျပေရးသားထားမွဳမ်ားအား အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားက တံု႔ျပန္ေခ်ပထားေသာ စာအုပ္

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ယခုေခတ္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

ျမန္မာတို႔အတြက္

ငါသာလွ်င္ေတာ္ သူမေတာ္ရ
လူေတာ္ထင္မွာ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

ၾကြားရင္းႏွင့္နစ္ ဝါးရင္းနစ္သည့္
နစ္လွ်က္ေနပါတို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

အေကာင္းဆိုးထင္ ဆိုးေကာင္းထင္ႏွင့္
အထင္လြဲပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

သူ႔ကိုငါညွိဳး ငါ့သူညွိဳးႏွင့္
အညွိဳးႀကီးပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

ၿငီး၍မၿပီး ညဴမၿပီးဘူး
အၿပီးတကာ လုပ္ႏုိင္ပါမွ
ေတာ္ရာေရာက္လိမ့္ ေနာင္အဖို႔
ႏိုးၾကထၾကျမန္မာတို႔ သားေျမးတို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းစို႔

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္