Skip to main content

ႏွစ္သက္မိေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ား (၁)

ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့ အရာ၀တၴဳေတြထဲမွာ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေတြဟာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာတုန္းကေတာ့ ေၾကာ္ျငာေတြအမ်ားဆံုးေတြ႔ျမင္ႏုိင္တာ တီဗြီေပါ့။ ဇာတ္ကားၾကည့္ၿပီဆိုရင္ မျမင္ခ်င္မွအဆံုးပဲ။ တစ္ခါတေလ ေၾကာ္ျငာအေၾကာင္းၾကည့္ေနရင္း ဇာတ္လမ္းက ျဖတ္ျဖတ္ၿပီးျပတာေနတာလားေတာင္ ထင္ရတယ္။ အဲေလာက္ေတာင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေၾကာ္ျငာေတြရဲ႕လႊမ္းမိုးမွဳက ေခတ္ထေနပါၿပီ။ သူငယ္တန္းကေလးကို ေက်ာင္းစာေတြေမးရင္ အကုန္ရခ်င္မွရမယ္ ဒါေပမဲ့ ေၾကာ္ျငာသီခ်င္းေတြဆိုခုိင္းၾကည့္ မိုးပ်ံေနေအင္ ေတာ္ေနတာေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ အခုဆိုရင္ ကုန္ပစၥည္းေတြကို Billboard ေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သတင္းစာေတြမွာလည္း ဗြက္ေပါက္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာေနၾကၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဇုိင္းလက္ရာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ တစ္နည္းအားျဖင့္ အုိင္ဒီယာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာ္ျငာမ်ားဟာ တစ္ခါျမင္ရံု၊ ၾကည့္ရံုျဖင့္ အဓိပၸယ္ဆိုလိုရင္းကို နားလည္ေစဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲလွပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာ္ျငာမ်ားက်ေတာ့လည္း ၾကည့္လိုက္ရံုျဖင့္ ဘာကိုဆုိလိုလဲ ဘာကိုေၾကာ္ျငာေနတာလဲဆိုတာကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕မ်ားက်ေတာ့လည္း ေသခ်ာၾကည့္ေလ ေၾကာ္ျငာရဲ႕အဓိပၸာယ္ဆိုလိုရင္းက ပိုၿပီးပီျပင္လာေလပါပဲ ... စသည္ျဖင့္ ေၾကာ္ျငာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကို ယခုေခတ္မွာ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာ္ျငာေတြက်ေတာ့လည္း ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာတာလား ... လူေၾကာ္ျငာတာလား မွားေလာက္ေစတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ .. ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အရက္ႏွင့္ဘီယာ ေၾကာ္ျငာမ်ား။

ေၾကာ္ျငာေတြႏွင့္ ပက္သက္တဲ့ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကို ေနာက္ဆက္တြဲ ပို႔စ္ေတြမွာ ဆက္ပါဦးမယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီပို႔စ္ကုိ ႏွစ္သက္မိေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ား (၁) လို႔ေပးထားတာပါ။ အခု ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ Olympus Optical Zoom ေၾကာ္ျငာေလးေတြကို မွ်ေ၀လိုက္ပါရေစ။

ပံုေတြကိုၾကည့္လိုက္ရံုျဖင့္ ဆိုလိုသည့္အဓိပၸာယ္ကို ခ်က္ခ်င္းထိုးထြင္းသိျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဖန္တီးထားသူရဲ႕ အုိင္ဒီယာကိုေတာ့ တကယ္ေလးစားခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။ အတုယူဖို႔လည္းေကာင္းတယ္။ မိတ္ေဆြေရာ ... ဒီေၾကာ္ျငာကို ဘယ္လိုထင္ျမင္မိပါသလဲ ?

Comments

Popular posts from this blog

မေရာက္တာၾကာၿပီ

ဘေလာ့လာၿပီး မေရးျဖစ္တာ ၂ ႏွစ္နီးပါးရွိသြားၿပီပဲ။ ေဖ့ဘုတ္ေတြေပၚလာၿပီးကတည္းက ဒီဘက္ကိုလွည့္မလာျဖစ္ဘူး။ ျပန္ေရးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္စိတ္ဝင္စားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ၿပီးေရးခ်င္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ဓာတ္ပံုႏွင့္ နည္းပညာသတင္းေတြကိုေပါ့။

Buddhapadipa Temple

Camera: Nikon D7000 | 35mm, F8 @ 1/200s, ISO 200 Software : Adobe Lightroom, Photoshop © Chan Mya Soe

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ယခုေခတ္ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္

ျမန္မာတို႔အတြက္

ငါသာလွ်င္ေတာ္ သူမေတာ္ရ
လူေတာ္ထင္မွာ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

ၾကြားရင္းႏွင့္နစ္ ဝါးရင္းနစ္သည့္
နစ္လွ်က္ေနပါတို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ရမည္လည္း

အေကာင္းဆိုးထင္ ဆိုးေကာင္းထင္ႏွင့္
အထင္လြဲပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

သူ႔ကိုငါညွိဳး ငါ့သူညွိဳးႏွင့္
အညွိဳးႀကီးပါ တို႔ျမန္မာကို
ဘယ္ခါဆယ္၍ ရမည္လည္း

ၿငီး၍မၿပီး ညဴမၿပီးဘူး
အၿပီးတကာ လုပ္ႏုိင္ပါမွ
ေတာ္ရာေရာက္လိမ့္ ေနာင္အဖို႔
ႏိုးၾကထၾကျမန္မာတို႔ သားေျမးတို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းစို႔

ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္